coronavirus

29 maart 2020 UPDATE CORONAVIRUS

beste konijnenfokkers, tot nader bericht is het merken van konijnen niet toegestaan. U hebt hierover een mail van ontvangen van uw secretaris, opgesteld door de secretaris van de KLN

Het coronavirus heeft een grote impact op ons allemaal.

Het houd op dit moment ons hele land in zijn greep, evenementen zijn afgelast, horecagelegenheden dicht, winkels gesloten, een uitgaansverbod en wie weet welke maatregelen er nog meer genomen worden om een grote besmetting af te wenden. Tot 1 juni zijn alle evenementen en bijeenkomsten afgelast.

Heel belangrijk: vermijd zoveel mogelijk contact, houd afstand, beperk uw uitstapjes tot een minimum.

Ook voor onze vereniging heeft dit consequenties, onze jaarvergadering is inmiddels afgelast en een nieuwe datum is er voorlopig nog niet geprikt. Alle activiteiten van onze club zijn op dit moment stil gelegd, ook de voorbereiding voor het hokbezoek staat even stil.

Wat betreft het tatoeëren, neem onderstaande regels in acht: Probeer zoveel mogelijk 1 op 1 te werken en ga niet verzamelen. Tatoeëer alleen buiten of in de buitenlucht. Houd minimaal 1,5 meter afstand tussen de tatoeëerder en de fokker, die het konijn brengt.

Breng maximaal 1 konijn tegelijk naar de tatoeëertafel. Probeer na het aanraken van het konijn niet aan je gezicht te komen. Konijnen zijn geen infectiebron, maar kunnen wel de besmetting overbrengen van de fokker naar de tatoeëerder of omgekeerd. Neem als aandrager afstand totdat de tatoeëerder klaar is. Daarna neemt de tatoeëerder afstand en kan de aandrager het konijn wisselen.

Als bestuur van onze vereniging wensen wij iedereen veel sterkte toe en natuurlijk bovenal een goede gezondheid.

Voor vragen is het bestuur via de mail of telefonisch bereikbaar. Met vriendelijke groet, namens uw bestuur: Wilma Bosch