RHD 2

18 februari

er is beslist geen reden tot paniek.
de konijnen van onze vereniging zijn geënt tegen RHD 2, een gedeelte in augustus en een gedeelte later in het jaar.
deskundigen zeggen dat het vaccin minimaal een jaar werkzaam is.
de door onze veearts gebruikte entstof is gegarandeerd tot en met 9 maanden, maar ook deze entstof zal zeker een jaar zijn werk doen.

wel wordt geadviseerd geen groenvoer uit bermen en graslanden te plukken, waarvan bekend is dat er wilde konijnen huizen.

de niet geënte konijnen zijn wel vatbaarder voor het virus, maar als bovenstaande regel in acht wordt genomen is hiervoor ook nog geen reden voor ongerustheid.

voor aankomend seizoen zal de veearts bekijken of het mogelijk is om de konijnen, tegen een schappelijk tarief, tegen RHD 1 en RHD 2 en myxomatose te kunnen enten.
hier komen we op de ledenvergadering op terug, des te meer een reden om de ledenvergadering te bezoeken.