Kringcompetitie

13 september was de kringcompetitie in Elsloo. Het was een gezellige avond met veel fokkers van de verschillende verenigingen. De konijnen waren van een hoog niveau en de keurmeester Bert Apperloo heeft met veel plezier de dieren gekeurd.

de uitslag is als volgt: Op de 1ste plaats is geeindigd de ZOH met 59 punten, 2de werd Noordwolde met 56 punten. Gedeelde 3de plek was er voor Gorredijk en Jubbega met 54 punten en als laatste is Wolvega/Heerenveen geeindigd met 49 punten. Voor het mooiste dier van de keurmeester kwamen 4 dieren terug op de tafel, uiteindelijk werd een witte rex van Jan Jongstra van de vereniging Jubbega de winnaar, op de voet gevolgt door een hangoordwerg van Jan Westra, een kleurdwerg konijngrijs van Jan Winter en een vlaamse reus van Harry v.d. Berg. Deze 3 dieren waren allemaal van de ZOH.